Porady

Regularne wizyty u lekarza

Regularne wizyty u lekarza

Wielu z nas żyje w ciągłym pośpiechu i biegu i zapomina o tym, jak ważne jest to, by znaleźć czas na pójście z wizytą do lekarza rodzinnego. Często zdarza się, że długi czas chodzimy z przeziębieniem, kaszlem lub katarem, wierząc w to, że samo przejdzie i że jakoś to „rozchodzimy”. Nie jest to jednak dobre podejście ponieważ w ten sposób niejednokrotnie może rozwinąć się coś poważniejszego, coś czego moglibyśmy uniknąć gdybyśmy tylko w porę wybrali się do lekarza. Nasze zdrowie powinno być dla nas na pierwszym miejscu. Mamy je tylko jedno i powinniśmy zdawać sobie z tego sprawę i nie kusić niepotrzebnie losu. Oprócz wizyt u lekarza rodzinnego, wtedy gdy zachodzi taka potrzeba, powinniśmy również regularnie odwiedzać innych specjalistów. Chodzi tutaj o wizyty kontrolne przede wszystkim u ginekologa, dentysty, laryngologa czy urologa. Badania kontrolne są niezmiernie istotne. Dzięki nim możemy zapobiec ewentualnemu rozwojowi chorób, których w dzisiejszych czasach przecież absolutnie nie brakuje.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .

Mieć piękne i zdrowe włosy

Mieć piękne i zdrowe włosy

Każdy z nas, a zwłaszcza przedstawicielki płci pięknej pragnie posiadać piękne, mocne i pełne zdrowia włosy. Jak nie dopuścić do tego, by były one zniszczone, łamliwe i pozbawione blasku? Przede wszystkim bardzo ważna jest właściwa i odpowiednio dobrana dieta. Najważniejsze jest to, by unikać nadmiernego spożywania żywności wysoko przetworzonej takiej jak chipsy, produkty smażone i wędzone, słodycze czy też dania typu fast food. Posiadają one bowiem w swoim składzie toksyny, które uszkadzają strukturę włosa. Ponadto ważne jest, by unikać nadmiernego spożywania mocnej kawy i herbaty, gdyż przez nie możemy stracić witaminy, które są bardzo istotne w procesach przyswajania minerałów. Zamiast tego warto jest pić duże ilości płynów na dobę. Pomocne są również takie produkty jak rzodkiewka i seler – zapobiegają one wypadaniu włosów. Pomidory, brokuły, sałata czy też marchewka lub szczypiorek są również bardzo wartościowe – dzięki ich spożywaniu zostaje przyspieszony cykl odnowy komórek, tym samym dbamy o szybszy wzrost włosów.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .

Jak mieć zdrowe paznokcie

Jak mieć zdrowe paznokcie

Problematyka odnosząca się do zdrowych paznokci interesuje w głównej mierze przedstawicielki płci pięknej. Panowie przywiązują zdecydowanie mniejszą wagę do tego tematu, gdyż niezbyt im zależy na pięknej i mocnej płytce paznokcia. Panie, które chcą by ich paznokcie lśniły i nie były specjalnie łamliwe muszą przede wszystkim stosować jakieś odżywki lub witaminy, które wzmocnią płytkę paznokcia i będą zapobiegać ich nadmiernej łamliwości. Odżywki głównie są sprzedawane w postaci płynnej emulsji, którą rozprowadza się na płytce paznokcia i w ten sposób sprawia się, że jest ona bardziej odporna i mniej giętka. Niektóre odżywki zmywamy normalnie zmywaczem, inne (takie które nie schną jak lakier i mają konsystencję żelową) spłukujemy pod bieżącą wodą. Aby mieć zdrowe i mocne paznokcie należy również wystrzegać się ich obgryzania. Ten temat dotyczy niejednej osoby, która posiada nerwowe odruchy tego typu. Sposobem na walkę z tym uporczywym problemem jest znalezienie sobie alternatywnego wyjścia w trudnych i stresujących sytuacjach.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .

Zdrowie naszych dzieci

Zdrowie naszych dzieci

Jak dbać o zdrowie naszych dzieci? Przede wszystkim musimy wziąć pod uwagę to, by odżywiały się one w sposób odpowiedni i sprzyjający ich prawidłowemu rozwojowi i wzrostowi. Nie oznacza to oczywiście całkowitego wyeliminowania z ich jadłospisu wszelkich łakoci i słodkości. Mogą je jeść, byleby było to przemyślane, to znaczy by dzieciaki nie jadły słodyczy zbyt często i w zbyt dużych ilościach. Zgodnie z zasadą, że wszystko jest dla ludzi. Drugim bardzo istotnym punktem mającym znaczący wpływ na zdrowie naszych pociech jest tryb życia, jaki prowadzą. Chodzi o to, by dziecko miało zapewnioną wystarczającą ilość ruchu i by nie spędzało swoich dni głównie na siedzeniu przy komputerze i laptopie, albo na wpatrywaniu się w ekran telewizora. Rodzice powinni zadbać o to, by dziecko każdego dnia wykazywało jakąś większą aktywność fizyczną, by poszło na spacer, na rolki, rower lub by pograło w koszykówkę z kolegami. Ruch i odpowiednie odżywianie to dwa główne czynniki odpowiadające za zdrowie naszych dzieci.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .

Zatem unikaj alkoholu

Zatem unikaj alkoholu

Ciąża jest jednym z najważniejszych etapów życia kobiety. Pewne nawykowe praktyki kobiety podczas ciąży mają bezpośredni wpływ na rozwijające się dziecko w łonie matki. Ten artykuł zawiera listę praktyk, których należy unikać, aby dziecko było bezpieczne i zdrowe. Spożycie alkoholu? Spożywanie napojów alkoholowych w trakcie ciąży ma negatywny wpływ na rozwój płodu i należy tego unikać całkowicie. Biorąc pod uwagę jeden lub dwa napoje alkoholowe dziennie wiedz, że too może prowadzić do tego, co jest znane jako alkoholowy zespół płodowy (FAS). Jest rozpoznawalnym objawem klinicznym, który jest spowodowany przez nadużywanie alkoholu w czasie ciąży. Dzieci urodzone przez matki spożywające nadmierny alkohol w czasie ciąży cierpią na zahamowania wzrostu, zaburzenia rozwoju ośrodkowego układu nerwowego, wady rozwojowe, niską masę i niedobór odporności. Alkohol wywiera bezpośrednie działanie toksyczne na płód i może też zwiększyć ryzyko deficytu tlenu lub glukozy dla płodu. Najpoważniejszy wpływ matczynego picia jest w pierwszym miesiącu, zatem unikaj alkoholu.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .

Zmiany u kobiet

Zmiany u kobiet

Nowoczesna biologia daje nam niezliczoną ilość jasności w ramach lepszego zrozumienia nienagannej fizjologii człowieka ustanawiając fakt, że fizjologia reprodukcyjna jest nie tylko różnorodna, ale bardziej ograniczona u kobiet. Rola hormonów w procesach fizjologicznych, nie może być odrzucona jako że one muszą przejść przez szereg procesów, na przykład związanych z zespołem napięcia przedmiesiączkowego (PMS) w czasie okołomenopauzalnym i wreszcie w czasie menopauzy u kobiet. Wzloty i upadki hormonalne czasem przynoszą zmiany nastroju, lęk i wybuchy behawioralne u kobiety. Hormony kontrolujące działanie napięcia przedmiesiączkowego (PMS) nie tylko wpływają na nastrój, masę ciała, preferencje żywieniowe, ale również na pożądanie seksualne kobiety. Wiele kobiet łatwo potrafi zaakceptować te nieoczekiwane zmiany hormonalne, ale dla innych jest to przerażający koszmar. Warto dowiedzieć się więcej o cyklach fizjologicznych. Czasami najmniejsza zmiana może przynieść ogromną różnicę. Naprawdę.

Czytaj dalej
Tagi wpisu: , .